Friday, July 08, 2005

The Gerrard saga - The End

Idag tog såpan kring vår lagkapten slut för den här gången, idag skrev nämligen Gerrard på ett nytt kontrakt tillsammans med världens bästa nummer 23. Äntligen kan man pusta ut, den senaste tiden har jag slitits mellan himmel och helvete i Gerrardaffären. När uttalandet om att Stevie G skulle byta klubb kom blev jag, och många Liverpool-fans med mig, förtvivlad och mycket arg. Vår hjälte gick bakom ryggen på oss och var på väg till en av våra värsta rivaler, Chelski. Det hade gjort ont i mitt Liverpoolhjärta att se vår gamle kapten springa runt i den blå tröjan med den avskyvärde ryssen flinandes belåtet på läktaren. Vi hade säkerligen kunnat klara oss bra utan Gerrard, med tanke på hur mycket pengar vi skulle fått för honom, men att helt ersätta honom hade vi inte kunnat göra. Gerrard har varit i vår klubb sedan han var åtta år och det är alltid speciellt emd sådana spelare, det var därför det sved när Owen lämnade ifjol och det var därför det var jobbigt att höra Gerrard säga att han ville lämna oss. Nu blev det lyckligtvis så att Stevie blir kvar och det är bara för mig att ta tillbaka alla judasanklagelser och i stället säga att jag är otroligt glad över att han blir kvar. Det finns bara en Steven Gerrard och så är det bara.
Jag såg förresten War of the Worlds igår, tillsammans med Kusen och Per. Det var en helt okej film, men jag tror den är mycket sämre om man ser den på tv. Effekterna var det som gjorde filmen och de gör sig säkerligen bäst på bio. Förutom effekterna var Tim Robbins som vanligt mycket bra, synd att hans roll inte var större. Sammanfattningsvis kan väl säga att filmen är sevärd, men alltså helst på bio.

Dagens låt: Franke - Allt om var mitt eget (Fortfarande)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home