Wednesday, June 08, 2005

Lov och Luque

Igår fick jag sommarlov, sista lektionen på min religionsutbildning är nu avverkad. En sak som jag tycker är mycket märkligt är att jag, efter 20 poängs studier, fortfarande inte fått veta någonting om vare sig buddismen eller hinduismen. Samtidigt får vi höra att vi ska behandla alla religioner lika när vi kommer ut i skolorna och inte lägga några värderingar i vad vi säger. Jag tycker det är lite tvetydigt att högskolan är av den åsikten när man själv verkligen prioriterar de abrahamitiska religionerna. Vi har exempelvis läst alla evangelierna i Bibeln, men inte nämnt en enda gud från hinduismen. Inte konstigt att jag blandar ihop Ganesha och Genosha. Jag vet numera mer om Jungs religionspsykologi än om buddismen, den enda person som pratat om buddism på kursen var Claes Malmberg på religionsdagen. Hade det inte varit för honom hade inte ens ordet buddism nämnts på 20 veckor och det tycker jag är riktigt dåligt. Nå ja, nu är i alla fall det här avklarat och det är bara att ställa in siktet på nästa termin och examensarbetet. Måste börjar fundera ut ett ämne snart nu, så jag kan planera lite i sommar. Vore skönt att komma med en färdig idé efter lovet.
Idag läste jag ett väldigt intressant rykte angående våra värvningar i sommar, den spanske landslagsmannen Albert Luque är aktuell. Det tycker jag låter som ett bra nyförvärv, en spelare som både kan spela i anfallet och på vänsterkanten. CL-vinsten har verkligen förbättrat vårt rykte runt om i Europa och med Benitez vid rodret verkar nästan varje spanjor vara intresserad av att testa på att spela för oss. Av de spanjorer som kommit hittills har två varit lyckade och två varit misslyckade, Morientes har inte kommit igång tillräckligt för att jag ska bedöma honom än. Jag tror dock att han kommer göra en kanonsäsong nästa säsong.

Dagens låt: Morrissey - Hairdresser on fire

0 Comments:

Post a Comment

<< Home