Tuesday, December 17, 2013

Stolthet

Jag är alltid stolt över att vara supporter till Liverpool, men jag kan inte säga annat än att jag var extra stolt när jag drog på mig min Liverpool-mössa och gick till jobbet på måndagmorgonen. En av anledningarna till det var såklart vår fantastiska insats mot Spurs under söndagen, vilket är en av de bästa matcher jag sett ett Liverpool-lag göra under mina snart 25 år som supporter. 5-0-vinsten var dock inte den enda anledningen, det fanns fler saker som värmde Liverpool-hjärtat i helgen. Min systerson fyller fyra år nästa år och sedan han föddes har jag gjort allt som står i min makt för att få honom att gilla Liverpool, han har bland annat två matchtröjor och har vid några tillfällen haft med sig en Gerrard-actionfigur när han ska sova. Det finns stora chanser att han i framtiden kommer att bli en del av av vår fanskara och det känns otroligt bra att han då inte bara kommer att följa ett lag med historia, själ och hjärta, utan att han även blir en del av de fans som i helgen återigen placerade sig i toppen på insamlingen till Musikhjälpen. Man kan inte bli annat än stolt över att vara Liverpool-supporter när man ser listan i fanskampen. Vi Liverpool-fans samlade in hela 76950 kronor, att jämföra med t.ex Arsenal, som var näst bäst av PL-lagens, 48100 kr, eller Uniteds 8025 kr. Det här påverkas såklart av att den hängivne Liverpool-supporterna Soran Ismail varit med och dragit igång det här, men det här säger också något om den supporterskara vi är en del av. Vårt mantra You´ll never walk alone är inte bara vackra ord i en sång eller en text att fylla våra halsdukar med, det är också ett sätt att tänka och ett sätt vara. Tack vare insamlingarna som Musikhjälpen ordnade kommer chansen för kvinnor att överleva sin graviditet öka, pengar kommer att göra så att fler barn i världen får växa upp med sina mammor och en del i det har Liverpools svenska supportrar. Att vara en del av den här fanskaran är något jag är väldigt stolt över och om min systerson, när han blir stor nog, väljer att följa Liverpool är det här en av anledningarna till att det kommer att kännas helt rätt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home