Sunday, December 08, 2013

Julkalender

Vår vana trogen har jag och Malin givit årets julkalender en chans, det hör ju trots allt julen till att se åtminstone något avsnitt. I år är det Barna Hedenhös som stor i fokus, jag läste den bokserien när jag var yngre och känner därför igen karaktärerna. Efter att ha sett åtta avsnitt känns det som om jag kommer försöka se även de kommande, det är lite småroligt bitvis och insatserna som görs av Fredde Granberg, Sissela Benn, Björn Gustafsson och en av skådespelarna från Ingen bor i skogen gör det inte sämre. Som jag mindes det tyckte jag om att läsa om familjen Hedenhös när jag var mindre, men mamma berättade för mig att så inte riktigt var fallet och nu när jag tänker efter tror jag att hon har rätt, det var inte speciellt mycket action i böckerna om Hedenhös. Jag kan inte riktigt förstå hur man hann med att följa kalendern förr i tiden, när man inte kunde använda sig av SVTplay, men nu när man kan titta lite när man vill underlättar det verkligen vårt försök att se de avsnitt som visas. 12 minuter varje dag för att trissa upp julstämningen en aning, det är absolut värt det, nu när snön dessutom är här och ingen bränt upp julbocken här i Gävle än känns det att julen är på ingång.

Dagens låt: Weeping Willows - We´re in different places now

0 Comments:

Post a Comment

<< Home