Monday, July 29, 2013

Wolverine

Vi såg, som jag nämnde igår, Wolverine under vår vistelse i Hälsingland. Som vanligt har jag höga förväntningar när det vankas Marvel, men den här gången hade jag inte riktigt samma känsla på förhand som jag brukar ha när en X-men-relaterad film går upp på biografen. Filmen har inte skrivits upp lika mycket som tidigare, man har varit mycket sparsam med att få med andra karaktärer än Wolverine och även om han är min stora favorit brukar det alltid vara lite kittlande att se nya, klassiska hjältar dyka upp. Silver Samurai var visserligen med, precis om Mariko, men ingen av dem var speciellt intressanta. Hugh Jackman är fortfarande briljant som Wolverine och att han legat i hårdträning inför filmen kunde man tydligt se i de, ovanligt många, scener där han poserade i bar överkropp. Det jag saknade mest i den här filmen var tempo, man kan bygga en handling utan action, men man måste göra det på ett intressant sätt och det lyckas man inte riktigt med i den här filmen. Den känsla som jag lämnade biografen med var att det här var en riktig mellanfilm, för att bygga upp inför den kommande X-men-filmen. Filmen var inte dålig, absolut inte, men jag förväntar mig mer när de ska göra en film om serievärldens allra mest intressanta karaktär. Jag hoppas Bryan Singer gör ett mästerligt jobb med X-men - Days of future past, mina förväntningar där är ofantligt stora och efter den här besvikelsen känns det ännu viktigare.

Dagens låt: Cat Power - Cherokee

0 Comments:

Post a Comment

<< Home