Tuesday, July 30, 2013

Försäsong

Liverpool har börjat träningsmatcha nu och fyra fighter in i uppvärmningen inför årets säsong har man fortfarande bara segrar och inga insläppta mål. Nu ska man såklart inte dra för stora, om ens några, växlar av matcher mot lag av den kvalitet som vi ställts mot hittills, men en del positiva saker tycker jag mig dock kunna se av det jag bevittnat hittills. Coutinho kom under förra säsongen och visade redan under de sista månaderna av den att han kan komma att bli en spelare att sätta stort hopp till framöver, det han visat på försäsongen har inte givit mig någon anledning att sluta tro på honom som en stor spelare. Han har en fantastisk blick, samtidigt som han har ett skott som håller hög klass. Jag känner att jag förväntar mig otroligt mycket av honom under den kommande säsongen och om det skulle bli så att Suarez försvinner blir det hans uppgift att ta över den kreativa delen från vår missnöjde sydamerikan. Samma ansvar tänker jag inte lägga på Raheem Sterling, men det är väldigt glädjande att se det han presterat under försäsongen, han verkar kvitt sin skada och ser starkare ut än under fjolåret. Han är fortfarande väldigt ung och ska absolut inte spela lika mycket som han fick göra under Rodgers debutår i klubben, men jag tror att varken han eller Jordan Ibe kommer att göra oss supporters missnöjda när de väl får chansen. Mignolet och Kolo Toure har väl inte satts på några prov än så länge, men jag tror de kommer att visa sig vara mycket nyttiga när detta väl händer. Iago Aspas har gjort några mål och det är såklart bra för hans självförtroende, men för hans del är det viktigt att det fortsätter på samma sätt när träningsmatcherna är slut och det börjar gälla mer. Han kom inte speciellt billigt och han är inte speciellt ung, han måste in och prestera redan under den här säsongen, ingen lång tid för anpassning. Vi har en bredare trupp än under förra säsongen och det är såklart bra, de som inte gör det tillräckligt bra kommer att kunna petas. Mittfältet är väldigt spännande, jag tror fortfarande att Joe Allen kan visa sig vara en bra värvning, även om han mattades rejält i samband med axelskadan ifjol. Jordan Henderson överraskade mig rejält under förra säsongen och även han kommer att kämpa sig till många matcher på mitten, med tanke på att Gerrard och Lucas redan är givna borgar det för en hård kamp om platserna och det är positivt. Om knappt tre veckor börjar allvaret, äntligen.

Dagens låt: Dungen - Panda

0 Comments:

Post a Comment

<< Home