Friday, December 21, 2012

Soffdag

Jullovet är igång, jag har idag haft min första dag av ledighet och det känns verkligen skönt. Jag har inte gjort speciellt mycket under dagen, tvärtom har jag varit otroligt passiv och mest spenderat tid i soffan. En av de sakerna jag gjort i soffan har varit att titta på de avsnitt av julkalendern som jag inte hunnit med tidigare i veckan, det är ju bara tre avsnitt kvar nu, så det börjar dra ihop sig. Som helhet är det här kanske inte någon höjdarkalender, men en del roliga inslag har det funnits i den. Det är faktiskt tredje året i rad som jag och Malin följer julkalendern i tv, det har blivit en mysig tradition som bidrar till att höja julstämningen. Jag kommer antagligen att bli kvar här i soffan under resten av kvällen, På spåret drar igång om en timme och det tänker jag inte missa. Även om det är lite för svårt ibland i år är det ett mycket underhållande program, som dessutom alltid innehåller bra musik av bra artister. Den här säsongen har Plura och Jonatan Johansson var med redan och jag vet att både Edith Backlund och Jens Lekman kommer att dyka upp längre fram. Fredrik Lindström och Kristian Luuk är perfekta som programledarpar och de flesta av årets deltagare är roliga att följa. Så det får nog, som sagt, bli soffan i några timmar till.

Dagens låt: Jens Lekman - Become someone else´s

0 Comments:

Post a Comment

<< Home