Sunday, October 14, 2012

Anagrammiss

Igår var det Den Gamle Frankens 30-årskalas, en mycket trevlig tillställning med god mat, god dricka och trevligt sällskap. Det var dock en del av festen som lämnade en lite bitter eftersmak, festen innehöll nämligen en tävling. Tävlingen var en liten quiz, de första delarna handlade om filmer som Den Gamle Franken gillar och ogillar, de delarna gick bra, men den sista delen var det som gjorde mig lite frustrerad. Den sista delen var anagram, olika länder hade fått sina bokstäver omkastade. Det var åtta länder, har jag för mig, och vi hann lösa tre av dem. Precis när jag lämnade ifrån mig lappen med våra svar kom det upp för mig, Afghanistan! Det sista landet bland anagrammen var såklart Afghanistan och jag fattar inte hur jag kunde missa det och att jag kom på det precis i den sekund då det var försent var otroligt irriterande. Än mer irriterande blev det när det visade sig att vi blev delade ettor i grundomgången och därför tvingades till ett sudden death-avgörande, som vi förlorade eftersom vi inte kände igen introt till Pantertanter. Hade jag bara kommit på Afghanistan tio sekunder tidigare hade det varit mitt lag som tagit hem den ärofyllda vinsten och fått smaka på segerchampagnen. I övrigt var det, som sagt, en bra fest och jag tror Den Gamle Franken var nöjd med sin sista dag som tjugoplussare.

Dagens låt: Al Green - Let´s stay together

0 Comments:

Post a Comment

<< Home