Saturday, September 22, 2012

Oberst i vinter

Veckorna går fort fram nu, vilket inte direkt är ovanligt den här tiden på året när jobbet kommit igång på allvar. En annan sak som är vanligt på hösten är att det kommer ut en hel del nya skivor och precis som jag nämnt här tidigare är det flera av mina favoriter som släpper nytt material. I veckan bokade jag biljetter till en artist som släppt nytt material, samtidigt som han har en samling låtar bakom sig som både är stor och sanslöst bra. Det är Conor Oberst jag menar, som trots att han bara är ett par år äldre än mig har släppt mängder av album i olika uppsättningar och hans alster håller alltid en hög nivå. Han har dessutom visat upp en enorm bredd, från den lite skramligare indiemusiken han slog igenom med till den countrydoftande musik som han idag mest fyller sina skivor med. Oberst är en makalös textförfattare och har dessutom en röst som inte låter som någon annans, att han dessutom är duktig på att snickra ihop låtar gör det såklart inte sämre. Det är i januari som jag och Malin ska se honom spela i Filadelfiakyrkan i Stockholm och jag hoppas såklart på en hel del gammalt material, det är ju ofta så att det är de låtar man först fastnade för som man vill höra, men även om han lägger tonvikten vid de nya låtarna kommer jag att vara nöjd. Band of Horses i november, Rickey Gervais i december och Conor Oberst i januari, vintern kommer inte att bli speciellt jobbig den här gången.

Dagens låt: Conor Oberst - Cape Canaveral

0 Comments:

Post a Comment

<< Home