Wednesday, September 05, 2012

Lekman

Det är en del efterlängtade skivor på gång nu, som Band of Horses, The Xx, Fatboy och The Vaccines. En av de mest efterlängtade är dock redan här, nämligen Jens Lekmans nya alster. Jag har älskat hans två tidigare fullängdare och har sett fram emot den här skivan otroligt mycket. Efter att ha lyssnat igenom I know what love isn´t är jag fast, det här är en lite mer avskalad skiva än det som Lekman gjort tidigare, men har man hans unika röst gör det inte så mycket att musiken inte tar lika stor plats. Texterna är så jäkla bra att man inte kan sluta att lyssna på de ord Lekman sjunger, det finns ingen som gör låtar som han gör dem. Tidigare var jag säker på att Loosegoats skiva skulle vara årets bästa svenska album, men nu är jag lika säker på att Jens Lekmans skiva ska få den utmärkelsen av mig. Jens Lekman är tillbaka och det är härligt.

Dagens låt: Jens Lekman - I know what love isn´t

0 Comments:

Post a Comment

<< Home