Friday, September 28, 2012

Lidingölöpande

I morgon är det dags för en riktig prövning, jag ska ta mig igenom de 30 kilometerna som slingrar sig runt Lidingö i Lidingöloppet. Jag har tyvärr inte sprungit så mycket de senaste veckorna, men jag hoppas kunna ta mig igenom det här ändå. Anledningen till att jag från början anmälde mig var att jag köpte deltagande i loppet i julklapp till Ronnie, nu kan han inte vara med pga skada, men jag ska såklart ställa upp ändå. Det är såklart några saker som oroar mig en aning runt det här evenemanget. Dels starten, jag tycker inte om att trängas och det kommer jag säkerligen att få göra då, dels distansen, jag har aldrig sprungit längre än 2,1 mil och nu ska jag alltså lägga till en mil på det, men det som kanske oroar mig mest är att jag i och med loppet kommer att missa Liverpools otroligt viktiga match mot Norwich. Om jag gör riktigt bra ifrån och hamnar på runt tre timmar är jag i mål lagom till halvtid, men efter att ha sprungit så länge tror jag inte att jag kommer att vara så mottaglig för fotbollsresultat på en stund. Trots de här orosmolnen ser jag faktiskt fram emot utmaningen, det är alltid spännande att prova vilka gränser man har och jag gissar att man kommer känna av dem under morgondagen. Efter loppet blir det i alla fall god middag och hotellnatt i Stockholm, verkligen inte fy skam.

Dagens låt: Mumford & Sons - I will wait

0 Comments:

Post a Comment

<< Home