Friday, July 13, 2012

TSKNAS

Nu har jag lyssnat igenom alla avsnitt av Till slut kommer någon att skratta, vilket är närmare hundra stycken. Den här serien har gjort att jag fått upp ögonen för flera svenska komiker, som jag inte hade någon som helst koll på tidigare. Aron Flam och Petter Bristav var de som fick mig att börja lyssna, efter deras framträdanden på Gasta tidigare i år, men även gäster som David Druid, Hanna Hellquist och Jesper Rönndahl har väckt mitt intresse. Ibland är det kända gäster i programmet, som Henrik Schyffert, David Batra, Petra Mede och Magnus Betnér, men ibland kan det vara någon jag aldrig hört talas om, vilka man än har där lyckas man få till roliga och intressanta diskussioner, om allt från moräner till Al-Qaida. Skämten pendlar mellan förolämpningar, ordvitsar och standup, men det blir mycket sällan tråkigt. Det har varit intressant att lyssna av serien i efterhand, en del av de avsnitt jag hört är två år gamla och man blir då påmind om vilka nyheter som varit stora de senaste åren, då de faktiskt tar upp stora händelser i många av programmen. Jag kommer absolut att fortsätta lyssna till TSKNAS och hoppas få se mer av de här skickliga komikerna i tv-program framöver.

Dagens låt: Feist - Brandy Alexander

0 Comments:

Post a Comment

<< Home