Sunday, April 08, 2012

Påskhelg


Som ni kan se på bilden ovan tittade jag på Liverpools återigen dåliga insats på fotbollsplanen i helgen tillsammans med Hempa. Han såg inte hela matchen, men åtminstone en kvart i streck tittade han och det var onekligen intressant att titta tillsammans med honom. Han var inte så mån om själva fotbollen, han var dock väldigt bekymrad över att spelare skulle bli skadade. Strax efter att han satt sig ner åkte Suarez på en ful kapning, något som verkar tillåtet mot honom numera, när Liverpools stjärna åkte i marken ropade Henry: Neeej!
Jag försökte förklara för honom att det antagligen inte gjorde så ont och att han var uppe och spelade igen, då kom reprisen på tacklingen och som en repris kom Henrys kommentar: Neeej!
Det känns sunt att han redan knappt två år gammal är noga med att spelet på planen ska vara schysst och att man inte ska hålla på med fula efterslängar.
I övrigt har det varit en bra påskhelg. Jag har varit hemma i Svedja och hälsat på, igår var dessutom Malin, Kusin Dennis och Kusin Dennis Johanna med. Eftersom Malin skulle tävla idag åkte hon hem igår kväll, men kom tillbaka idag tillsammans med sin häst, som Henry bekantade sig lite med. Det har blivit mängder av både mat och godis under de här två dagarna, men även om jag känner mig lite uppsvälld nu har det varit värt det, då allt jag ätit varit otroligt gott.

Dagens låt: Jakob Hellman - Hon har ett sätt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home