Wednesday, April 04, 2012

Hockeykväll

Hockeyn igår blev en lyckad tillställning, Brynäs säkrade en plats i SM-finalen och det är såklart riktigt roligt. För en gångs skull var det ganska så bra drag i Halstablettshallen också, något som gjorde besöket roligare. En sak som inte var lika rolig var köandet i periodvilan. Jag var sugen på kaffe, kaffet i serveringarna är iofs inte speciellt gott, men det stillar i alla fall kaffesuget en aning och har en smakmässig touch av kaffe. Tillsammans med Adam, Anders, Anders, Gorbatjov, Kusen och Den Gamle Franken ställde jag mig längst bak i en ganska lång kö, för att få mitt kaffe. Efter att ha stått i fem minuter i kön såg jag en skylt där det stod att man bara fick betala kontant. Jag hade inget annat val än att byta till den andra kön, som var längre. Tio minuter senare var jag framme och fick mitt kaffe, men jag missade nedsläppet och kom till min plats lagom för att se Färjestad ta ledningen med 2-1, Brynäs vände som tur var på steken och vann med 3-2. Det är rätt skönt att se på en match och hålla på ett lag, men samtidigt kunna vara skapligt avslappnad. Jag tycker såklart att det är jätteroligt om det går bra för Brynäs, men en förlust slår inte lika hårt som t.ex en förlust för Bollnäs GIF gör. Anspänningen känns mer hälsosam och mina aggressioner mot domare och motspelarna är inte alls på samma nivå, de kan iofs ha en koppling till att domarna i hockeyn faktiskt gör något rätt ibland. Idag har jag skaffat biljett till de två första hemmafinalerna också, det ska bli spännande att se om jag får uppleva mitt tredje SM-guld för Brynäs.

Dagens låt: Perssons Pack - Äkta hjärtan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home