Tuesday, April 10, 2012

Jag och Fantomen

När jag var liten brukade jag låna ett kassettband på biblioteket i Kilafors, det var ett band med en spännande berättelse som Fantomen. Serietidningen med samme hjälte intresserade mig inte speciellt mycket, antagligen för att den var svartvit, men den här kassetten gillade jag skarpt. På den här kassetten hamnade Fantomen vid ett tillfälle i en tortyrkammare, där hade man bland annat en sträckbänk. Jag minns att jag tyckte att det lät som en hemsk skapelse, men Fantomen tog sig som tur var ifrån den där kammaren med livet i behåll. Idag fick jag själv stifta bekantskap med en sträckbänk, den här fanns dock inte i någon tortyrkammare, utan hos den sjukgymnast jag börjat besöka för att få bukt med min mediokra rygg. Han kallade den givetvis inte för sträckbänk, den hade något annat mer avancerat namn, men jag kände igen den från Fantomens beskrivning på bandet. Det här var dock en snällare bänk än den Fantomen råkade ut för, den här vände nämligen när det började sträna lite grand i ryggen och det var faktiskt ganska så bekvämt att ligga där och få ryggen utsträckt. Det återstår att se om den där maskinen kan göra min rygg bättre, men bara att få ligga och känna sig som Fantomen i fara vara värt den låga summa pengar jag fick betala efteråt.

Dagens låt: Fatboy - Knee deep in the blues

0 Comments:

Post a Comment

<< Home