Thursday, December 29, 2011

Kiev

Idag har jag och Den Gamle Franken suttit och letat boende i Kiev, vi har lyckats få biljetter till fotbolls-EM och ska åka ner till Ukraina tillsammans med Kus och Gorbatjov. Det kommer tveklöst att bli ett äventyr, vi har biljetter till två matcher och ska dessutom försöka ta oss iväg en dag till Tjernobyl. Boende var ingen lätt match att hitta, det fanns platser i tolvpersoners sovsal som kostade närmare tusen kronor per natt och det är ingen summa jag betalar för att dela rum med åtta snarkande främlingar. På något sätt lyckades vi dock hitta ett otroligt billigt vandrarhem inne i Kiev, det såg visserligen mycket simpelt ut, men vi ska å andra sidan bara sova där och har inte tänkt spendera så mycket tid på rummet. Kvar har vi nu att boka resan dit, med tanke på hur billigt både boende och biljetter blivit kommer vi nog att unna oss en flygresa dit, i stället för att bila hela vägen ner. Staden Kiev verkar väldigt häftig, med många gamla ryska byggnader och intressanta museer. Om vi hittar flyg blir det nästan en vecka där nere, mitt första besök i ett land från gamla Sovjet sedan jag besökte Riga med familjen när jag gick i högstadiet. Då var det vinter och kallt, nu kommer det förhoppningsvis att vara sommarvärme när vi kommer ner. Spännande ska det bli i alla fall, frågan är bara hur man löser det med valutan, då forex inte verkar ha den inne än.

Dagens låt: Band of Horses - No one is gonna love you(more than I do)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home