Wednesday, December 28, 2011

Jul

Nu så, mitt internet är äntligen igång min nya dator och det är onekligen lite ovant att sitta vid en maskin som inte får benen att svettas när man har den i knät. Jag är tillbaka i Gävle efter några trevliga dagar hemma i Svedja. Eftersom jag inte hunnit/kunnat uppdatera de senaste dagarna ska jag försöka mig på en snabbresumé:

Juldagen: Malin kom på besök och vi firade en andra Julafton. Det blev en mycket bra dag och jag fick bland annat öka på min garderob med två tjusiga tröjor och dessutom blev jag ägare till en hel låda av världens godaste öl, Hälsinge rököl. Malin åkte hem på kvällen och då blev det lite kortspel med mor och far, samtidigt som vi njöt av ännu ett avsnitt av En idiot på resa.

Annandagen: Den stora sportdagen, då både bandyn och fotbollen alltid krockar. I år hade jag tänkt lösa krocken med att ha Liverpools match igång på viaplay i mobilen, samtidigt som jag tittade på bandyn live. Tyvärr krånglade viaplay, så jag fick nöja mig med att följa Liverpool via livescore medan jag tittade på Edsbyn-Bollnäs. Annandagsbandyn har varit tung de senaste åren, Giffarna hade inte vunnit på flera år innan årets match, men nu blev det ändring på det. 7-2 till Bollnäs visade siffrorna när matchen var över och det var en härlig uppvisning, det blev aldrig riktigt spännande, giffarna var helt enkelt för bra. Tyvärr gick inte fotbollen lika bra, men man börjar bli van vid poängförluster mot skitlag nu. På kvällen var det dags för bio, jag, mamma, Malins mamma och Malins pappa besökte Kilafors Biograf för att se The Girl with the Dragon Tattoo. Anledningen till att den visades i Kilafors var såklart att delar av filmen spelades in i byn och i en av grannbyarna. Filmen som helhet var ungefär som den svenska, något sämre, men det var väldigt roligt att se Daniel Craig på in på Järnhandeln i Kilafors för att få ledtrådar. Det fanns dock några saker jag störde mig på i filmen, all produktplacering t.ex och att alla i filmen var tvungna att prata med konstlad ful brytning bara för att den utspelas i Sverige. Jag har dessutom rätt svårt att förstå anledningen till att man gör samma film en gång till bara ett par år efter orginalet, fast på ett annat språk, det är väl därför som textningen uppfanns? Rooney Mara var i alla fall, trots sitt osympatiska förnamn, en bra Lisbeth Salander. Dagen därefter, som alltså bör ha varit igår, åkte jag tillbaka till Gävle, efter ha hunnit med lite spring med Hempa, ännu mer god julmat och en skön sovmorgon. En mycket bra jul är över för den här gången, nu har jag två veckor ledighet innan jobbet kör igång igen.

Dagens låt: Smiths & Burrows - When the Thames froze

1 Comments:

Anonymous ViasatSupport said...

Hej hej

Jag hoppas att du har har haft en trevlig jul!

Vi såg att du hade upplevt problem med våran tjänst, vad var det för problem som du upplevde?

Något som ofta löser många problem är att byta lösenord på kontot och installera om appen så att man är säker på att man har den senaste, detta gör du lättast genom att ta bort din gamla app och sedan installera om den på nytt. Du kan också alltid testa med att logga in på mobil.viaplay.se genom din webbläsare.

Lycka till och hoppas att det löser sig, tveka inte på att höra av dig till oss på telefonnummer 0771 - 52 20 00 eller på något annat utav våra medier utifall du skulle uppleva yttligare problem eller om du har några funderingar kring någon utav våra tjänster.

God fortsättning och Gott nytt år på dig!

Mvh Simon Eklund
ViasatSupport

12:37 AM  

Post a Comment

<< Home