Friday, August 26, 2011

Gervais

Jag och Kusen hade igår tänkt ha en liten filmkväll, men vi hade vissa problem med att få tag på en film och när vi väl fick tag på en var den tre timmar och klockan var över nio, så det slutade med att vi såg Ricky Gervais ståuppshow Fame. Det här var den fjärde ståuppshowen jag såg med Gervais och alla har varit väldigt bra. Gervais skämt är träffsäkra och hans skrytiga, lite översittarstil passar honom perfekt. Han har en hel del drag av David Brent, hans karaktär i The Office, och skämtar om allt från aids-smittade tonåringar till tjocka människor på flygplan. Att kalla Gervais för ett komiskt geni är absolut ingen överdrift, har man sett hans serier och de här showerna är det mer ett fakta än ett påstående. Det jag inte riktigt tycker att han lyckats med hittills är att få till en riktigt lyckad långfilm, de jag sett med honom har varit okej, men inte speciellt minnesvärda. Jag skulle gärna se att Gervais och Stephen Merchant slog sina huvuden ihop och skapade en film i samma klass som de tv-produktioner de gjort, det är ingen tvekan om att de har kapacitet att lyckas med det. Nästa gång man ser, kanske mest hör, Gervais blir antagligen i En idiot på resa, den andra säsongen ska tydligen vara på gång och det ska verkligen bli spännande att se vad Karl Pilkington kastas ut i den här gången. En sak är säker, det kommer att bli mycket underhållande.

Dagens låt: The Libertines - What a waster

0 Comments:

Post a Comment

<< Home