Thursday, August 11, 2011

Enrique

Nu är Newcastles spanske vänsterback Jose Enrique väldigt nära att bli en del av vår trupp och i och med det är vår femte värvning i hamn. Fyra av dessa värvningar fanns med bland de tio rykten som jag behandlade tidigt i somras, det femte köpet, Doni, kommer antagligen inte få någon speltid ändå. Jag är nöjd med värvningarna, även om det känns en aning överbefolkat på mitten, speciellt om Aquilani blir kvar. En position som fortfarande känns lite tunn är i det centrala försvaret. Carragher börjar bli till åren, Aggetr skadad för ofta, Skrtel inte tillräckligt bollskicklig för att vara annat än komplement och greken är för dålig för att göra annat än värma bänken. Vi skulle behöva få in en ny mittback att bygga backlinjen kring de kommande åren. En frisk Agger och Carragher tycker jag håller en bra nivå, men om Agger skadas saknar vi en spelare som kan göra uppspel och bidra i speluppbyggnaden. De pratas lite om Birminghams Scott Dann, men han hamnar antagligen i Arsenal. Jag hoppas fortfarande på Gary Cahill från Bolton, men jag misstänker att vår trupp nu kommer att bestå till januari, åtminstone om man ser till spelare in. Försvinner Ngog till en annan klubb behöver vi värva till anfallet, men blir han kvar tror jag anfallsbesättningen blir som i dagsläget. Det ska bli intressant att se vad den här truppen kan uträtta, men allt annat än en topp fyra- placering är underkänt.

Dagens låt Okkervil River - So come back I'm waiting

0 Comments:

Post a Comment

<< Home