Thursday, August 18, 2011

Weeping Willows igen

I morgon är det äntligen dags, efter fyra års väntan ska jag äntligen se Weeping Willows live igen. Spelningen är i Uppsala, jag har sett dem där en gång tidigare och eftersom det är i samma lokal den här gången vet jag att det kommer att bli en mysig tillställning. Det ska bli väldigt intressant att höra hur bandet låter numera, eftersom det kommer vara en liten ledtråd till hur soundet kommer att vara på nästa skiva. Jag vet inte vilken gång i ordningen det är jag ser bandet, men precis som vanligt ser jag fram emot det oerhört mycket. Det är omöjligt att önska låtar nu när det är så längesen sist, om jag fick bestämma skulle de köra i princip allt, plus några covers. Ska jag ändå plocka ut tre låtar jag vill höra i morgon får det blir While I´m still strong, Try it once again och Broken Promise Land såklart, med Emptiness och So it´s over strax där bakom, och Stairs då såklart. Hur som helst kommer det att bli bra i morgon och jag hoppas på en snabb arbetsdag så att det snart är spelning.

Dagens låt: Weeping Willows - Eternal Flames

0 Comments:

Post a Comment

<< Home