Thursday, June 30, 2011

Sommarlovsdag

Det har varit en riktig sommarlovsvecka, väldigt fint väder och en hel del tid i solen. Igår var jag och Kusen till Harnäs och badade, tyvärr hade jag misslyckats med att smörja in ryggen på bästa sätt, vilket ledde till att den idag är ganska så röd. Det var det dock värt för en slappardag på stranden. När vi kom tillbaka från stranden åt vi mat på nyöppnade Gefle Brygga, för att sedan fortsätta mot SF och två timmar i biosalongen. Filmen vi skulle se var Transformers 3D och det var minst sagt med blandade känslor jag satte mig i biosoffan. Jag gillar Transformers, de var några av mina absoluta favoritleksaker när jag var liten och Optimus Prime-leksaken som jag har stående är en av mina stoltheter. Jag hade också ett klisteralbum i min ungdom, med Transformers såklart, och det albumet har jag både läst och klistrat i massvis av gånger. Men den förra filmen som kom var bland det sämsta jag sett i en biosalong, med pinsam humor och alldelea för lite av det viktiga, nämligen Transformers. Det fanns en sak som gjorde att jag såg positivt på den tredje filmen i serien, man hade nämligen plockat bort Megan Fox och det gjorde att jag hoppades slippa en menlös tjej med plutande läppar som inte kan springa utan att hålla någon i handen. Visst, Fox var inte med i filmen, men i stället hade man plockat in en tjej som såg exakt likadan ut, men hade brittisk brytning. Så det blev läppar och handhållning i den här filmen också. Handlingen kommer knappast att gå till historien och Trump Tower nämndes någon gång för mycket för att det inte skulle bli irriterande, amerikansk patriotism fanns det också såklart. Äh, det är egentligen onödigt att sitta och rabbla alla brister i filmen, för de var många, men det var i alla fall rejäl action utan alldeles för många töntiga skämt. Actionscenerna var välgjorda och Transformers fick ta större plats än tidigare. Jag skulle absolut inte kalla Transformers 3D bra, men bitvis underhållande i alla fall och den kändes inte så otroligt lång som den egentligen var. John Torturro, som visserligen spelar över en hel del, är ganska underhållande i sin roll, men John Malkovich verkar ha givit upp sin karriär helt när han tar en sådan roll som den han hade. En tvåa, av fem skulle jag nog ge Transformers 3D, men den kändes otroligt onödig i 3D, jag är fortfarande inte helt övertygad om det det fenomenet.
Efter filmen blev det ett kvällsbad hemma hos Malins föräldrar innan en mycket bra sommarlovsdag var till ända.

Dagens låt: Radioaktiva Räker - En näve hat, i övermorgon är det dags

0 Comments:

Post a Comment

<< Home