Sunday, June 19, 2011

Träningsdag och filmstunder

Semesterns första tid har gått i träningens och filmens tecken. Igår var jag, Liv och Ronnie på ett träningskonvent här i stan, det var fyra pass under sex timmar som stod på schemat, man kan lugnt säga att kroppen var ganska mör när man kom hem efter dagen, trots att vi stod över zumban. Det vi tränade var först body com att, sedan ruffieträning och avslutningsvis ett högintensivt konditionspass. Jag tror inte jag svettats i sådana mängder som igår sedan de varmaste somrarna på pingislägret i Falkenberg, men roligt var det i allra högsta grad. På kvällen varvade jag och Liv ner med ett biobesök, tillsammans med Kus. Vi såg Super 8, en film som fått mycket bra kritik i tidningarna och jag kan inte annat än instämma i hyllningarna. Filmens är nog i första hand tänkt att rikta sig till den yngre puböiken och jag är övertygad om att jag hade älskat den om jag varit tio, tolv år. Den hade tagit de positiva sidor som finns i Goonies och lagt till inslag av ET, blandat med en del skräckeffekter. Det jag gillade mest med filmen var att man hade lyckats bra med karaktärerna, det fanns inte med någon dryg var karaktär som i Goonies. Vissa ologiska händelser kan jag köpa när det är en ungdomsfilm, se Super 8, det är den värd. Även jag och Malin har hunnit med en film tillsammans i helgen, vi såg Ben Afflecks The Town. Jag måste erkänna att jag börjar få viss respekt för den tidigare så avskydde skådisen. Hans regiinsats i Gone Baby Gone var förträfflig och även den här gången gör han det bra, även om filmen inte riktigt nådde upp till samma nivå. Om Affleck fortsätter hålla sig borta från marvel kanske han kommer vin amin respekt helt en dag, men förlåta honom för Daredevil kommer jag aldrig att göra.

Dagens låt: Jakob Hellman - Tårarna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home