Tuesday, May 31, 2011

Avslutningstider

Det börjar närma sig sommarlov nu, något som man märker tydligt på jobbet och bitvis även på vädret. I morgon har vi den sista arbetsdagen med eleverna innan skolavslutningen, som vi har dagen efter nationaldagen, och det kommer mest att bli städning och plockning. Om jag räknat rätt blir det min sjätte skolavslutning som lärare, den tredje på mitt nya jobb och det betyder att jag nu jobbat här längre än jag gjorde på mitt förra, eftersom jag bara var med en termin innan den första avslutningen. Det spelar egentligen ingen roll hur många avslutningar man är med på, det känns ändå högtidligt på något sätt, även om jag inte har några elever som lämnar skolan i år så är det en speciell ceremoni när den äldsta årskursen lämnar och nästa är är det mina elever som blir äldst. Elever som jag haft sedan sexan ska då börja nian, för att sedan slussas vidare till gymnasiet. Nästa år kommer det utan tvekan att bli en speciell avslutning.

Dagens låt: Bob Dylan - Forever young

0 Comments:

Post a Comment

<< Home