Sunday, May 29, 2011

Historisk bokning

Igår kom jag hem från en tre dagars klassresa med mina åttor till Göteborg, det har varit roliga dagar och lite mer om dem kommer när jag laddat upp de bilder jag tagit. Härom dagen kom ett nytt, intressant släpp till Way Out West som faktiskt har historiskt värde för mig. Artisten som släpptes var nämligen den artist som låg bakom min allra första skiva. Det var en jul i slutet av 80-talet som jag fick den här LP:n, jag minnsa att det var en inlånad tomte som gav mig paketet i hallen hemma i Svedja. Min syster fick också en skiva, men jag minns inte vilken. På omslaget till skivan fanns ett stort Batman-märke, anledningen till det var att en av låtarna var soundtrack till den första Batman-filmen av Tim Burton, där Jack Nicholson gjorde en briljant insats som Jokern. Den som låg bakom skivan var Prince, nu skulle jag tro att det var Batman-låten som var anledningen till att jag fick skivan, men det fanns en del annat intressant där också och jag har för mig att jag skrev honom som favoritartist i någon Mina vänner-bok någon gång innan jag upptäckte Guns N Roses. Jag har väl inte varit något större fan av Prince på senare år, men det går inte att komma ifrån att han gjort en hel del högkvalitativ musik i sin karriär och med tanke på den historiska vinkling jag nyss förklarat var jag väldigt nöjd med den bokningen. Inte helt oväntat kommer även sommarens festival att bjuda på massvis av intressant musik och Prince är en av de artister jag inte tänker missa.

Dagens låt: Prince - Purple rain

0 Comments:

Post a Comment

<< Home