Friday, June 10, 2011

Badad

Jag tror att jag slog något slags personligt rekord igår, jag tog nämligen mitt första bad för sommaren, utomhus. Det var nitton grader i vattnet och det var nog precis smärtgränsen för att jag skulle våga mig i, men det gick faktiskt ganska bra. Mitt dopp var visserligen inte speciellt långvarigt, men jag såg till att få med huvudet också, för att badet skulle räknas som ett riktigt bad. Nionde juni är nog det tidigaste jag badat, åtminstone frivilligt, under de senaste åren och jag måste erkänna att jag var stolt när jag kom upp ur vattnet och stod där på bryggan och huttrade. Badet gjorde jag i Furuvik, vi hade avslutningsmiddag med arbetslaget och huset vi var i låg precis vid vattnet. Det varma vädret gjorde att badet kändes som ett bra val och det var inga direkta problem att komma i, det gick ganska snabbt och enkelt att komma upp ur vattnet också. Det kommer nog kanske att dröja innan nästa bad kommer, men nu har jag i alla fall varit i och vänt och hur sommaren än ser ut kommer jag kunna säga att jag badat.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Don´t sit down cause I´ve moved your chair

0 Comments:

Post a Comment

<< Home