Sunday, June 12, 2011

Hasse Wallace

Igår hade vi svensexa för Hasse Holmqvist, som ska gifta sig nu i juli. Vi var femton personer som deltog under dagen och det blev en varm och lyckad dag. Det första vi gjorde var att vandra bort till Gefle Golfcenter, där vi körde en femkamp i deras simulatorer. Grenarna vi kamperade i var fotbollsstraffar, hockey, lerduveskytte, ankskytte och bilkörning. Personligen var jag nöjd med mina insatser i alla grenar, utom bilkörningen där jag mest kryssade över vägen och hade det inte varit för att några av mina kamrater också var relativt inkompetenta hade det nog blivit en jumboplats för mig där. När vi femkampat färdigt gick vi och grillade, gott kött med en klick potatissallad gjorde att vi snart var redo att köra vidare. Hasse Holmqvist, dagen till ära utklädd till William Wallace från Braveheart, fick besöka Boulognern och där läsa citat från Mel Gibsons oscarsbelönade film för okända människor. Det tog sin tid att utföra uppdraget, men han gjorde det med bravur. Efter en paus möttes vi sedan upp på Olearys här i Gävle, där vi åt en god middag och umgicks i några timmar, innan vi gick vidare till en plats som inte är något för mig, nämligen stadens lokala karaokebar. Jag har varit i den här baren en gång tidigare, det var när vi hade svensexa för Fugelsang, och då gav den verkligen inte mersmak. Jag är inte mycket för karaoke och det där stället har ingenting som får mig att känna på något annat sätt för det där påhittet. Hasse Holmqvist fick beträda scenen några gånger, bl.a för att göra sin version av Ding dong song, Günthers obehagliga gamla dänga. Vid midnatt begav jag mig hem och hade inga som helst problem att somna när jag lade mig, efter många timmar med full fart i solen, men en rolig dag var det.

Dagens låt: Dubliners - Monto, en låt som spelades många gånger igår.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home