Saturday, June 25, 2011

Stängt överallt

Det är trevligt med högtider, så att man får en chans att träffa släkt och familj och umgås, men det finns en nackdel med dem också. Den nackdelen gjorde sig påmind idag när jag skulle försöka köpa bröd. Jag var på väg hem från Kus och kände mig lite småhungrig, därför tyckte jag att det var ett bra tillfälle att köpa med mig bröd hem, det skulle visa sig bli lättare sagt än gjort. ICA vid stationen hade stängt, trots att det står på deras skylt att de har öppet till 20.00 varje dag, så där kunde jag inte handla. Nästa affär jag kom till var Time, där hade man öppet, men det enda bröd som fanns var bakat för fyra dagar sedan och då brukar det vara så torrt att det inte är värt pengarna. Jag fortsatte mot Coop, där var det stängt. Mitt sista hopp satte jag till ICA-affären som ligger närmast vår lägenhet, på vägen dit gick jag förbi ett stängt bageri, för att sedan märka att även ICA hade stängt. Det blev inget brödköp, midsommardagen är tydligen en sådan dag då precis allt ska vara stängt och just de dagarna tycker jag är en nackdel med våra högtider. Av någon anledning är det ofta så att man måste köpa något precis de dagarna, brödet var kanske inget måste, men jag var sugen på Lingongrova och eftersom det var slut hemma var det snudd på ett måste. Nästa gång det vankas stängt-överallt-dag ska jag se till att bunkra upp, så att jag slipper hamna i den här sitsen igen.

Dagens låt: Bob Dylan - Knockin on heavens door

0 Comments:

Post a Comment

<< Home