Wednesday, May 11, 2011

Ruffie

Jag provade på en ny, intressant träningsform härom dagen, nämligen Ruffie. Bakgrunden till hela träningsformen ska tydligen vara att man ville göra en kampsportsliknande träning som kunde utövas av nybörjare och man kunde tydligt märka inslag av närkontaktsidrott i de övningar vi fick göra. Det var många brottnings- och lyftningsövningar och det tog onekligen på krafterna. Benen var de som fick slita mest under de 55 minuter som jag tillbringande i Boulognern tillsammans med drygt 40 andra nyfikna och träningsintresserade. Riktigt roligt var det också, samtidigt som det var skönt att få vara ute och träna för omväxlings skull. Jag hade sett till att köpa nya skor till träningen och det var nog tur, mina gamla är nämligen rätt slitna, man skulle nästan kunna säga att de är helt utslitna. Dämpningen som tidigare fanns i hälen har gått på pumpen och den dämpning man får nu är den som sulan ger. Killen som hjälpte mig att prova nya skor såg till att jag fick den nya modellen av den sorts sko jag hade tidigare och efter ett pass i dem är jag mycket nöjd. Ruffieträningen ska tydligen fortsätta hela sommaren och det kommer garanterat att bli fler besök från min sida.

Dagens låt: Noah & the Whale - 5 years time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home