Thursday, April 14, 2011

Återseenden

Tiden går fort. För tre år sedan, när jag släppte mina sista nior på mitt förra jobb, sade jag att jag skulle komma och titta när de som valde estetiska hade sin slutproduktion. Ikväll är det dags, de börjar närma sig studenten och har nu sin föreställning på Heden i Bollnäs och jag och Malin ska ta bilen dit tillsammans med min mor och syster, för att se vad de lärt sig under de här åren. Jag har bara varit på en föreställning där uppe tidigare och det är nog 15 år sedan, men nu är det alltså dags igen.
På tal om återseenden, jag och Malin har äntligen fått tag på de två senaste säsongerna av Dexter. Säsong fyra tog oss en dryg vecka och igår inledde vi tittandet på säsong fem. I det första avsnittet blev det lite av ett möte mellan Dexter Morgan och David Fisher, Michael C Halls karaktär i Six Feet Under, eftersom det kanske är någon som läset det här och tänkt se serien någon gång tänker jag inte berätta om anledningen till att Dexter besökte en begravningsfirma, men intressant var det. Säsong fyra var mycket bra och jag hoppas att den här säsongen håller samma nivå, men jag tror inte vi kommer att bli besvikna.

Dagens låt: The Crookes - Bloodshot days

0 Comments:

Post a Comment

<< Home