Wednesday, April 06, 2011

Weeping Willows igen

Det var 2007 senast, men i år är det äntligen dags igen. Igår bokade nämligen jag och Malin biljetter till Weeping Willows spelning i Uppsala och som jag ser fram emot det. Jag har sett bandet drygt tio gånger, men det kan aldrig bli för många och nu när det dessutom är otroligt länge sedan senast känns det verkligen som om det är på tiden. Extra roligt i det hela är att Malin aldrig sett Weeping Willows och med tanke på att hon fått se både Liverpool och Morrissey tillsammans med mig har det känts som om det varit en Weeping Willows spelning som saknats. Det har gått rykten om att bandet skulle lägga ner, det har gjort att jag stundtals fruktat att jag hade sett min sista spelning med dem, men nu är det alltså klart att det inte blir så och det känns oerhört skönt. Jag har sett Weeping Willows på Katalin i Uppsala en gång tidigare, det var 2005, under deras turné med singelsamlingen, och då var lokalen mysig och välanpassad för musiken. Det kommer säkerligen att bli en välfylld spelning och jag längtar redan efter att få höra Magnus Carlson klämma i med sin starka röst i låtar som While I´m still strong, Broken Promise Land, So it´s over, Blue and alone, Stairs, Somewhere, When you are asleep, Try it once again, Echoes of your breath, ja listan kan göras hur lång som helst.

Dagens låt: Weeping Willows - Touch me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home