Sunday, March 20, 2011

Svårt att sova

Igår var jag på födelsedagsfest hemma hos Malins syster, vi kom hem ganska sent. Jag satte min väckning på halv tio, men det var onekligen mycket optimistiskt av mig. Tjugo i åtta vaknade jag och kände genast att det inte fanns en chans till att somna om. Anledningen till att jag vaknade onödigt tidigt är ganska enkel att lista ut, Bollnäs spelar SM-final idag och när man är förväntansfull är det svårt att sova länge. När jag var yngre hade jag alltid stora problem att sova kvällen innan julafton, långt in i högstadiet vaknade jag tidigt på julaftonsmorgnarna. Det är lite skillnad idag, det här kan antingen bli en av de största dagarna i mitt liv eller så kan jag få lämna Uppsala med en svidande förlust bakom mig. I fjol kändes segern i den avgörande semifinalen mot SAIK ungefär som ett SM-guld, i år gick vägen till finalen relativt smärtfritt och finalplatsen har varit klar i nio dagar. Det har varit nio dagars väntan på den slutliga drabbningen och nu är den äntligen här. Hur ska man kunna sova nu när dagen är här? Hur ska man kunna sova en dag då världens bästa Bollnäs skrinnar in på Studenternas? Jag hoppas innerligt att jag kommer kunna gå till sängs ikväll med ett leende på läpparna efter att ha firat mitt första SM-guld som bandyfantast.

Dagens låt: Den onde, den gode, den tredje - Dans på Sävstaås

0 Comments:

Post a Comment

<< Home