Friday, March 25, 2011

Veckoresume

Jag har varit dålig på att uppdatera den här veckan, en stor anledning till det är det som hände i söndags när giffarna blev rånade på ett SM-guld av en inkompetent linjedomare. Jag har inte riktigt kunna smälta det än, jag vet inte om jag någon gång kommer att kunna göra det helt, men jag ska försöka skriva lite om resan, matchen och allt kring matchen längre fram när bitterheten avtagit en aning. Jag har i alla fall varit på en intressant föreläsning i veckan, den som talade var Sveriges före detta förbundskapten Lars Lagerbäck. Det är något med denne man, kanske det att han en gång tränat min gamla klubb, dock före min tid, som alltid gjort att jag gillat honom och försvarat honom när det snackats om det svenska landslaget. Egentligt är jag inte speciellt fascinerad av landslagsfotboll, det är Liverpool som är mitt lag, men visst var det mycket intressant att lyssna till Lagerbäck när han berättade om sin fotbollsfilosofi och om vilken betydelse olika spelare hade i lagets uppbyggnad. När Lagerbäck pratat färdigt bytte man fokus till Gefle IF, det var deras truppresentation som var själva anledningen till den här träffen och tillsammans med den hade man en stund då Pelle Olsson pratade om den kommande säsongen. Jag är ingen GIF-fantast, även om jag tycker det är roligt att vi har ett allsvenskt lag här i stan, men det är alltid roligt att lyssna till kunnigt folk som pratar fotboll och vad man än tycker om Gefles sätt att spela kan man inte säga annat än att Pelle Olsson gjort ett mycket bra jobb som tränare. En intressant kväll var det och det har i övrigt varit en bra vecka, men slutet av den förra kommer att sitta i länge.

Dagens låt: Edward Sharpe and the Magnetic Zeros - Home

0 Comments:

Post a Comment

<< Home