Sunday, April 10, 2011

Det har varit ännu en fullspäckad helg, under gårdagen var jag inte hemma mer än en liten stund på morgonen och även idag har jag mestadels spenderat min tid på annat håll. Jag hann med två korta innebandymatcher igår förmiddag, inte någon av dem hade ett speciellt lyckat slutresultat, men det är alltid kul att spela med CSKA. Från innebandyn åkte jag direkt till ett pass på gymmet, innan jag duschade och mötte upp far och Malins far. Tillsammans såg vi när Peking gjorde sin första bortamatch i årets allsvenska, mot Gefle här på Strömvallen. Det blev en sur förlust med 2-0 och det fanns onekligen en del brister i Norrköping som man bör rätta till för att nå en respektabel placering. Det var femte gången jag såg Norrköping live, de har förlorat alla gånger och fortfarande inte gjort ett mål. När fotbollen var slut fock jag skjuts ut till Bomhus, där vankades det pokerkväll hemma hos Panzer. Pokern gick ungefär lika bra som fotbollen gjorde, men den efterföljande NHL11-turneringen gick desto bättre. Vi spelade 2 mot 2 i en trelagsturnering, jag hade turen att lottas tillsammans med en van spelare och kunde fokusera på att poka i defensiven och vinna puckar, som han sedan gjorde mål på. En trevlig kväll var det och jag somnade snabbt när jag kom hem.
I morse klev jag upp och gick ganska omgående till tåget, som tog mig till Svedja, där vi firade systers 32-årsdag i efterskott. Jag hann med att umgås med familjen och spendera en hel del tid med min lilla systerson, som verkligen växer för varje gång man ser honom. Nu kan han ta sig fram till fots, om man håller honom i ena handen och parerar de balansmissar som fortfarande finns. Jag kom hem lagom till Mästarnas mästare och nu när det är slut och jag tagit en dusch börjar sängen kännas lockande. En veckas hårt arbete kvar till påsklovet.

Dagens låt: Glasvegas - Shine like stars

0 Comments:

Post a Comment

<< Home