Saturday, March 05, 2011

Sportkrock

I morgon är det en tv-sportkrock utan dess like, Liverpool spelar hemma mot United och ungefär samtidigt som den andra halvleken rullar igång startar Bollnäs första semifinal, på bortaplan mot Villa. Båda dessa matcher visas i tv och hur jag än gör kommer jag missa delar av två matcher som jag mer än gärna skulle vilja fokusera på till ett hundra procent. Det enda som kan få mig att slappna av och koncentrera mig på Bollnäs match är ett scenario som jag absolut inte vill vara med om, nämligen att United avgör matchen i den första halvleken. Ska man se till matchernas betydelse är det ingen tvekan om att Bollnäs match känns tyngst, det är trots allt semifinal, samtidigt som Liverpool i bästa fall kan komma sexa i ligan. När det är Liverpool mot United är dock så mycket mer än en ligaplacering som står på spel, dessutom finns det en chans att Andy Carrol gör sin debut för oss och det vill jag verkligen inte missa. Inte nog med att krocken är jobbig, det kommer dessutom att bli en ohyggligt nervös eftermiddag, Bollnäs kan ta ett stort steg mot final och Liverpool kan sätta rejäla käppar i hjulet för Uniteds försök att gå om oss i antalet ligasegrar. Blir det två segrar i morgon kommer jag att sväva på moln när jag går till jobbet på måndag, blir det två förluster kommer min nattsömn att störas betänkligt. På måndag är det ingen sport, i stället ska jag och Malin till Stockholm på spelning, den här gången är det Interpol på Cirkus som gäller och det ska verkligen bli spännande.

Dagens låt: Interpol - Obstacle 1

0 Comments:

Post a Comment

<< Home