Sunday, March 06, 2011

Bra sportdag

Liverpool krossar United, 3-1 efter ett hattrick av Dirk Kuyt och stor show av Luis Suarez. Bollnäs slår Villa, 4-1 efter ett hattrick av Ville Aaltonen. Jag hade förväntat mig en nervös eftermiddag, då mina två favoritlag spelade otroligt viktiga matcher. Nu blev det aldrig så fruktansvärt nervöst, Liverpool tog tidigt greppet om United och det var aldrig något snack om vilka som skulle ta alla poängen. Under den andra halvleken i fotbollen inleddes bandyn och min lösning på krockproblemet fick bli fotboll på tv:n och bandy på svtplay på datorn. Jag fick göra mitt bästa för att hinna se allt på båda ställena, men efter vårt 3-0-mål i fotbollen kunde jag börja fokusera på bandyn och där hade även Bollnäs tagit ett tidigt grepp. Både Liverpool och Bollnäs stod för ett magnifikt försvarsspel och ett fantasifullt anfallsspel och min eftermiddag blev till en idrottslig upplevelse av den mer angenäma sorten. På tisdag blir det en tur hem till Bollnäs för att se om giffarna kan följa upp den här vinsten på ett bra sätt, men först väntar Interpol på Cirkus.

Dagens låt: Interpol - The Heinrich Maneuver

0 Comments:

Post a Comment

<< Home