Friday, March 04, 2011

Sportlovet

Sista dagen på sportlovet och idag har det blivit en hel del jobb, även om jag hann med och se lite av stafetten på tv också. Det har varit en bra vecka där jag och Malin har hunnit med en hel del. Vi har bland annat hunnit med nästan en hel säsong av Six Feet Under, nu har vi snart bara en kvar och det kommer att kännas tomt när man inte får följa Fishers längre. En mycket bra serie är det, rolig och tragisk på samma gång och med otroligt bra skådespelarinsatser. Jag tycker det är lite konstigt att man inte sett mer av skådisarna från serien på andra ställen, det är bara Dexter som jag känner igen från andra sammanhang, och Rico från Planet Terror också såklart, och med tanke på hur skickliga insatser man får se borde t.ex Nate, Claire och Ruth också dyka upp i både filmer och serier. Vi har också hunnit med en resa hem till Svedja under två dagar, där vi firade min mor som fyllde år. Det bjöds på god mat, trevligt sällskap, tårta och en hel del promenader med lille Henry, som inte är något större fan av att sitta stilla längre. Är han vaken vill han gå runt, gärna till akvariet, när han är färdig där blir det en sväng till köket och sedan tillbaka till akvariet. Jag började introducera fotbollen för honom i förrgår, då han fick sparka lite på Plummers laksaksboll. Han verkar vara högerfotad, men än så länge är alla guppys akvariet lite mer spännande än fotbollen.

Dagens låt: Interpol - Barricade

0 Comments:

Post a Comment

<< Home