Wednesday, September 15, 2010

Per-Jarle

Jag har precis sett ännu ett avsnitt av EuroTalk och jag har fått en ny favorit, en norrman. Per-Jarle Heggelund säger nämligen i det här avsnittet precis det som jag känner för Barcelona. Man diskuterade Fabregas och hur illa det sett ut när Barcelonas spelare gått ut i pressen nästan dagligen i sommar och sagt att Fabregas kommer att byta klubb eller att han borde byta klubb, allt för att få honom att byta. Per-Jarle sade precis det som jag, och många andra jag diskuterat med med, känner, nämligen att Barcelone betett sig väldigt, väldigt illa. Ett vidrigt agerande, som man följde upp med att göra samma sak med Mascherano när det blev så att Fabregas stannade kvar. Messi, som vanligtvis inte säger speciellt mycket i media, gick ut och pratade om att Liverpool borde vara humana och släppa iväg Mascherano, som om det är någonting som Messi har med att göra? Nu blev det till slut så att vår argentinare försvann till Barcelona, genast går en av Barcas spanska landslagsspelare ut i media och säger att Torres antagligen kommer att byta till Barcelona nästa år om inte Liverpool presterar bättre den här säsongen. Jag blir så otroligt irriterad på det här agerandet, de ska hålla tyst när det gäller andra klubbars spelare. Osäkerheten kring Fabregas har garanterat tärt på Arsenal och Mascherano blev så störd att han inte ens kunde spela sista matchen för oss innan transfern blev till Barca blev klar, ska de nu börja med samma sak om Torres kommer det börja skrivas massvis om det i tidningarna, det kommer frågas om det på presskonferenser och det kommer skapa osäkerhet i vår redan väldigt osäkra förening. Messi, Iniesta, Puyol, Pique och alla andra ska hålla käften och spela fotboll, de ska inte prata om vad vi ska göra med våra spelare. Jag har tidigare hållit Barcelona högre än Real Madrid, men i år hoppas jag verkligen att det går åt helvete för Barcelona.

Dagens låt: Interpol - Obstacle 1

0 Comments:

Post a Comment

<< Home