Thursday, September 09, 2010

Oz igen

Torsdag och veckan arbetsveckan börjar lida mot sitt slut. Det har varit fullt upp den här veckan, med både partibesök och föräldramöte, därför har det varit dåligt med uppdateringar här de senaste dagarna. Jag och Malin har sett färdigt på den andra säsongen av Oz nu och den framstår mer och mer om en riktigt stor serie. Det är flera säsonger kvar att se än, men om de bara håller i närheten av samma nivå som de två första kommer de att vara högtidsstunder. En fascinerande del i serien är att alla karatärerna förändras väldigt mycket, man kan känna sympati för någon ett avsnitt, för att i nästa tycka att det är en vidrig person. Allt är inte svart och vitt i Oz, det finns inga rätt igenom onda och goda. Det var till och med något avsnitt där man kände lite med den vidrige nazisten Schillinger när denna inte fick hjälpa sina barn. Flera karaktärer har växt den här säsongen, t.ex Adebisi som är härligt osympatisk. Jag har stört mig på en sak under den andra säsngen och det är att jag känner igen Beechers nya rumskamrat oerhört väl, men jag kan inte gå in på imdb och titta på varför, för då får man se hur många avsnitt han är med och då kan jag lista ut när han kommer att dö, om han dör. Jag tror att det är någon gammal actionfilm som jag sett honom i, men jag får vänta ett tag på svaret, då jag och Malin har en hög säsonger kvar.

Dagens låt: Morrissey - Friday mourning

0 Comments:

Post a Comment

<< Home