Tuesday, September 14, 2010

Hösten i Gävle

Underhållningshösten här i Gävle börjar se riktigt intressant ut, det kan komma att bli dyra månader framöver och jag är rädd att jag får stå över någon av alla spännande tillställningar. Närmast till hands att bli sidsteppad är Magnus Betnér. Jag håller honom som Sveriges bästa komiker, men jag såg honom för ett knappt år sedan och jag tror inte att han jobbat ihop så väldigt mycket nytt material. Eftersom det dessutom är andra komiker som uppträder samma kväll antar jag att han inte kommer att få lika mycket tid som vanligt, därför tror jag att jag spar mig tills dess att han kommer på en egen turné igen. Moneybrother däremot, honom kommer jag inte att missa. Jag har sett honom ett flertal gånger, men den här gången ska han spela solo, utan band och det kommer nog att bli en väldigt annorlunda spelning jämfört med vad man vant sig vid från honom. Än mer given att besöka är Christian Kjellvander, det behöver inte ens kommenteras. Hans spelning på Spegeln är höstens höjdpunkt. Markus Birro kommer också till Gävle, tillsammans med Sisters of Mercys sångare. Birro är alltid intressant att lyssna till och även om jag inte riktigt vet hur den här tillställningen kommer att se ut tror jag att det kommer bli en underhållande afton. Förutom de här tre, givna arrangemangen ska jag försöka ta mig iväg på Eldkvarn också. Jag har aldrig sett dem live förr, men det börjar bli på tiden. Förhoppningsvis dyker även Säkert! upp här i stan så småningom, kanske även Fatboy får en till chans att spela här. Det kommer bli en spännande höst här i stan, inget snack om den saken.

Dagens låt: Christian Kjellvander - Poppies & Peonies

0 Comments:

Post a Comment

<< Home