Sunday, September 05, 2010

Tjejmilshelg


I helgen har jag och Malin varit i Stockholm tillsammans med Olis och Karin. Huvudmålet med resan var Tjejmilen, för Malin och Karin, men vi hann med en del annat också. Efter en eftermiddag på stan tog vi en drink på Orangeriet, ett mysigt ställe nere vid vattnet.

Från Orangeriet gick vi till Grill, en mycket häftigt inredd restaurang som tydligen ska vara klassad som ett de av de fem bästa matställena som finns i Sverige.

Min gaffel fick lite komplex när servitören kom och bytte ut den gamla kniven mot den här Rambo-kniven.

Malin var riktigt laddad inför maten.

Maten, helstekt lamm, var utsökt. Mycket roligt att testa på maten på en så pass respekterad restaurang. Vi var mycket mätta när vi lämnade och tog oss till hotellet.

Idag var det dags för Tjejmilen, Malin och Karin sprang, jag och Olis stöttade. Det var rätt mycket folk som deltog, minst sagt trångt.

Malin innan loppet, som hon sedan avverkade på ett starkt sätt. Efter knappt 54 minuter var hon i mål och utan den grötiga inledningen hade hon säkert kunna kapa tiden lite till. Jag kände mig riktigt stolt när jag såg henne komma springande mot mål, imponerande.

Dagens låt: Band of Horses - No one is gonna love you more than I do
Anything to make you smile

0 Comments:

Post a Comment

<< Home