Wednesday, August 25, 2010

Det regnar

Det regnade igår och precis som vanligt när det regnar här i stan så regnade det ordentligt. När jag gick till jobbet blev mina byxor genomvåta, eftersom jag inte riktigt förstått hur blött det var ute. Jag hann dock torka upp lagom till den första lektionen jag hade. Någon timme senare skulle jag gå på lunch, jag tittade ut genom fönstret och tyckte mig se att regnet hade avtagit en aning. Därför lämnade jag min jacka på kontoret och gick iväg mot matsalen i bara tröja, det var ett misstag. När jag kom ut märkte jag att regnet inte alls hade avtagit, tvärtom, det hade ökat. Jag sprang med långa steg ned mot motsalen, för att inte bli för blöt. På vägen mot matsalen mötte jag en av klasserna på lillskolan, alla klädda i galonbyxor och regnjacka. En liten tjej i klassen, max åtta år och klädd i ett regnställ som mer påminde om ett tält med hål för huvudet och en luva som gjorde att man nästan bara såg hennes mun, tittade på mig när jag kom springande, hon log lyckligt och sade högt: "Det regnar!" Jag antar att hon trodde att jag missat det, eftersom jag inte alls var så pass bra klädd för vädret som jag borde varit, men det var helt enkelt så att jag återigen underskattat regnet i den här stan.

Dagens låt: Mark Lanegan & Isobel Campbell - Come walk with me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home