Saturday, September 11, 2010

Comebacken

Min fotbollscomeback är nu avklarad och det utan några allvarliga skador. Jag var lite orolig för vad min rygg skulle tycka om att jag spelade fotboll igen, men den verkar ha tyckt att det var roligt. Mina fötter var inte helt nöjda över att få träffa fotbollsskorna för första gången på över ett år, och den gången var den enda gången de träfftas innan idag, något de visade genom att plåga mina stortår under andta halvlek. Orken var bättre än jag trodde, även om det kanske inte var något mördande tempo. Jag spelade nog kring 80-85 av de nittio minuterna och bitvis kändes det ganska bra spelmässigt, speciellt med yanke på att jag inte satt mina fötter på en fullstor plan på tre år. Den Gamle Frankens lillebror såg till att ge mig ett par, minst sagt, mer moderna benskydd, mina gamla har jag haft så länge jag kan minnas och de börjar bli lite till åren. Nu fick jag spela min comebackmatch i ett par benskydd från det här milleniet och det var nog tur, med tanke på att jag fick en redig stämpling på benet i matchens slutskede. Det blev inte mer än ett blåmärke av smällen och då vi gjorde mål på frisparken var det ett märke jag utan problem kunde ta. Matchen vanns i alla fall av oss med 3-0 och jag tror jag kommer att fortsätta min comeback med en ny b-lagsmatch nästa vecka, då borde det kännas lite mindre ovant, tyvärr kommer nog i stället motståndet att vara lite bättre då. Hur som helst, det var riktigt roligt att spela idag.

Dagens låt: Tallest man on Earth - Dreamer

0 Comments:

Post a Comment

<< Home