Friday, September 17, 2010

Hockey

Jag och Den Gamle Franken var på hockey igår, det var Brynäs första hemmamatch och för motståndet stod Modo. För första gången på mycket länge hade vi plats på ståplatsläktaren och det var en intressant upplevelse. I den första perioden hamnade vi framför en person som var väldigt delaktig i klacken, trots att han stod en bit från den. Han applåderade och klappade konstant och det är vanligtvis något som jag gillar, men den här personen stod så nära mig att det fläktade i mitt bakhuvud varje gång han klappade och jag är övertygad om att han hade slagit mig i huvudet om jag tagit ett halvt stag bakåt. Personens starka stämma gjorde också att klackens sånger mer blev som solosånger i mina öron, busvisslingarna vid dåliga domslut var än mer plågsamma. Vi bytte plats till de kommande perioderna, då hamnade vi i stället bakom ett gäng som mest fokuserade på att starta bråk med Modo-fansen, någon som lyckligtvis inte gick så bra. Det var ändå ganska bra fart på brynäsklacken och det är verkligen inte något som kännetecknar publiken i den här staden, en positiv överraskning. Positivt var dock inte Brynäs spel, uddlöst och segt, det kommer nog att bli en jobbig säsong det här.

Dagens låt: The Chameleons - Monkeyland

0 Comments:

Post a Comment

<< Home