Thursday, June 17, 2010

Arbeten

Det är en hel del arbeten på gång här i stan. Idag var varmvattnet avstängt både här hemma och på gymmet. Jag hade först planerat att åka hem till Malins föräldrar och duscha efter träningen, men när jag kom in i omklädningsrummet stod det någon och duschade, han lät visserligen lite lät plågad, men jag tänkte att om han kunde duscha borde jag också kunna det. Även om jag visste att vattnet inte skulle vara varmt trodde jag att det skulle vara så pass ljummet att man kunde tvätta sig i det i alla fall, men det var kallt, riktigt kallt. Det verkade inte bara som om de stängt av varmvattnet utan dessutom lagt isbitar i det. När jag stod där i duschen var det redan försent att ge upp, jag kunde ju inte gärna grina illa och gå ut när han som stod i duschen bredvid stod ut. Det var bara att bita ihop och sedan glädjas åt att det var sol ute och genom den få tillbaka värmen efter kallduschen.
Det håller dessutom på att grävas utanför vår lägenhet, jag vet inte riktigt vad det är de håller på med, men det tar tid att få klart i alla fall. Nu har de grävt upp hela vår sida på gångbanan och satt upp en skylt där det står att gående hänvisas till andra sidan. Tittar man då på andra sidan är det ganska intressant att se att vägen är helt uppgrävd där också, man har dessutom satt upp en likadan skylt på den sidan, där man hänvisar de som går på den sidan till andra sidan, alltså den sidan som hänvisade de gående till andra sidan. Jag förstår inte riktigt hur man tänkt att vi gående ska passera, men hur de än tänkt så förklarar de det onekligen ganska illa.

Dagens låt: Teenage Fanclub - Mellow doubt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home