Friday, June 18, 2010

Register

Vi håller på och ordnar till skivsamlingen ordentligt nu, Malins pappa har nämligen gjort register åt oss, som gör det lättare att hitta i hyllväggen. Det blir riktigt bra och även om vi än så länge bara kommit till O i registret så är jag nöjd med resultatet. Registret består av centimetertjocka, genomskinliga skivor, bokstäverna fixar vi med hjälp av en dymo. Registret gör också att man tydligt ser vilka bokstäver som vi har mest skivor under och det är två bokstäver som har en ganska klar ledning, det är C och M. Att M ligger bra till hänger mycket ihop med Morrissey, det finns en hel del skivor med honom i samlingen. På C är det artister som Nick Cave, Johnny Cash, Leonard Cohen och mina gamla punkfavoriter Charta 77 som bidrar till skivmängden. Jag skulle gissa att S visar sig vara ganska fullpackad också, där finns trots allt Smiths, Shearwater, Soundtrack of our Lives och Saybia bl.a. Hur som helst, registret gör att jag är än mer nöjd med hyllväggen, när det hela är färdigt kommer det att se otroligt bra ut. Jag saknar dock fortfarande en skiva med en artist på U, det måste jag lösa någon gång, men jag kan inte köpa vad som helst, eftersom det ska vara kvalitet på skivorna i samlingen också.

Dagens låt: Arcade Fire - Wake up

0 Comments:

Post a Comment

<< Home