Tuesday, June 15, 2010

Bokstunder

Semestervädret har inte riktigt börja ta sig än, men det finns saker att göra trots att man inte gärna går ut. Jag har faktiskt börja läsa en bok för nöjes skull, det blir inte så mycket av den varan under den tid då jag jobbar, man läser så mycket på jobbet att man inte riktigt känner något sug på fritiden. Nu har jag dock börjat läsa boken som jag fick i sommarpresent av mina elever, nämligen Hypnotisören av Lars Keppler, som egentligen är en pseudonym. Det är en spännande deckare, det går snabbt att ta sig fram i den, eftersom kapitlen ofta avslutas på ett sätt som gör att man måste läsa vidare. Jag har inte läst någon renodlad deckare sedan den överskattade DaVinci-koden, så det känns riktigt trevligt att återigen ha en bra och spännande sådan att spendera tiden med under regnstunderna. Det är fler böcker som jag vill hinna med att läsa i sommar. Dels har jag Erik Nivas första bok, den ligger nedpackad i någon låda sedan flytten, men i sommar ska den fram och läsas ut. John Ajvide Lindkvist Hanteringen av de odöda är en annan bok som jag vill hinna läsa i sommar, jag gillade Låt den rätte komma in och har tänkt läsa hans andra böcker länge. Marcus Birros Flyktsoda fick jag i julklapp, även den hoppas jag ska vara utläst när min semester är slut.
Idag är det två veckor kvar till Vampire Weekend på Medis, i morgon är det två veckor till Arcade Fire i Rättvik. Det kommer att bli två mycket häftiga spelningar.

Dagens låt: Arcade Fire - My heart is an apple

0 Comments:

Post a Comment

<< Home