Monday, June 14, 2010

VM igång

Fotbolls-VM är i full gång och det är givetvis mycket roligt. Än så länge är det inte så många lag som imponerat, men det är å andra sidan bara i turneringens inledning. Det är dock några saker som jag redan hunnit reta upp mig på, förutom den outhärdliga vuvuzuelan som gör att det låter som ett formel 1-lopp under varje match som spelas. Att jag stör mig på Peter Jihde är väl kanske ingen nyhet, men det är ett hån mot alla fotbollskunniga personer i media att programledaren för Idol ska hålla i hälften av sändningarna från Sverige. TV4 borde ha något bättre att komma med, men så har man å andra sidan tänkt kring alla deras sportsändningar. Att SVT är bättre kommer inte som någon överraskning, även om jag gärna sett mycket mer av David Fjäll. Det är dock en sak på SVT som jag stör mig på och det är magasinet som kommer sist på dagen. Varför tror man att VM gör att vi helt plötsligt är intresserade av vad en massa kändisar tycker och tror om fotboll? Inget ont om Peter Forsberg som hockeyspelare, men hur han analyserar fotbolls-VM hittills bryr jag mig inte speciellt mycket i. Än värre var det igår, då Björn Ranelid var gäst. Han sa egentligen ingenting av värde under hela programmet. Jag förväntade mig att magasinet skulle innehålla analyser av matcherna som spelats under dagen, men så var tydligen inte fallet. Det hade varit mycket mer givande om man bjudit in fotbollskunniga gäster, som kan göra djupare analyser än att man tycker att Tyskland gjorde en bra match. Huvudsaken är dock att Argentina vann sin öppningsmatch och så länge det fortsätter så är jag mer än nöjd.

Dagens låt: Bon Iver - Re:Stacks

0 Comments:

Post a Comment

<< Home