Monday, June 14, 2010

Oz

Det har varit en mycket behaglig helg. I lördags var vi ut till Familjen Fugelsang och firade att Herr Fugelsang fyllde 30 år. Det bjöds på god mat och trevligt sällskap och förutom att plastskynket vi satt bakom en gång blåste bort och piskade mig i ögat var det en lyckad afton, men mitt öga är å andra sidan van vid att få utstå oväntade smällar. Vi satt ute på Fugelsangs baksida och pratade till framåt midnatt, sedan åkte vi hemåt. Igår blev det en hel del soffliggande, det är skönt att få sådana dagar ibland. I soffan tittade vi på Oz, en fängelseserie som jag hört mycket om, men tidigare aldrig tagit tag i att titta på. Nu har vi sett fyra av de åtta avsnitt som första säsongen består av och jag är mycket imponerad. Det är en riktigt spännande serie, med mångder av intressanta karaktärer. En sak som är lite speciell med serien är att det egentligen inte finns några sympatiska karaktärer, de flesta är ganska osympatiska, men på något sätt gillar man dem ändå. Min favorit hittills är kanibalkillen, som konverterade till katolicismen för att få äta kristi kropp vid nattvarden, en obehaglig och underhållande person. Serien är mörk och ganska brutal, man sparar inte på våldet, trots det känns det heller aldrig överdrivet eller onödigt. Det ska bli mycket intressant att följa avslutningen av säsongen, det kommer garanterat att bli mer Oz för oss även efter den här omgången tagit slut.

Dagens låt: Raised Fist - Killing it

0 Comments:

Post a Comment

<< Home