Thursday, June 10, 2010

Hemska karaokeförsök

"Inte ett moln, så långt ögat kan nå, inte en droppe regn, på flera dar". Efter att ha blivit tvingad att sjunga denna vedervärdiga låt i skolan hade jag full koll på att det var Tomas Ledins Sommaren är kort som började låta i någon av lägenheterna kring oss igår när vi skulle sova. Jag tål inte Tomas Ledin och ännu mindre hans musik, så om någon låt ska hålla mig vaken ska det inte vara något som kommit från honom. Än värre blev det av att låten den här gången sjöngs karaoke, antagligen på ett singstarspel eller liknande. Från vår lägenhet lät det inte direkt som om han som sjöng låten drog hem speciellt många poäng i spelet, tvärtom, det var en ganska jobbig upplevelse. När låten var slut höll vi tummarna och hoppades att de redan efter en låt skulle insett sina begränsningar och slutat spela, men sådan tur hade vi verkligen inte, det skulle komma några jobbiga minuter till. Det var en bekant melodi som inledde nästa försök till karaokesång, sedan började en mörk mansröst att sjunga på Främling av Carola. Om det är någon artist jag ogillar lika mycket som Tomas Ledin så är det nog Carola, och Gessle då såklart, och att tvingas lyssna till Främling samtidigt som man försöker sova gör riskerna för mardrömmar ohyggligt stora. Efter Främlingt var det i alla fall slut på sången, i en stund. Det hade gått ungefär en halvtimme sedan den senaste tonartsmissen när spelet kördes igång igen, den låten man valde att bröla då var Rosen, Arne Quicks gamla goding. Då drog jag kudden över huvudet.

Dagens låt: The Drums - Best friend

0 Comments:

Post a Comment

<< Home