Thursday, June 03, 2010

Tack för allt Rafa Benitez

De första tecknen kom på nätet igår innan jag skulle lägga mig och i morse när jag slog på text-tv var det mer än bara rykten, Rafa Benitez var på väg att få sparken från vår vackra klubb. Idag på eftermiddagen kom pressmeddelandet från klubben som bekräftade att Rafa blivit bortplockad från sin post. Det är med blandade känslor som jag läser meddelandet. Med den senaste säsongen i färskt minne känns det som ett korrekt beslut, vi har spelat dåligt länge och Rafa har inte lyckats få igång våra stjärnspelare och inte heller lyckats med sina värvningar, knepiga spelarval och byten är en annan sak som präglat hans sista tid hos oss. Å andra sidan har Rafa gjort väldigt mycket bra saker för vår klubb och det känns ovärdigt att det slutar på det här sättet. Han är trots allt den manager som tog oss till den magiska titeln i Istanbul, till final igen två år senare och dessutom till en FA-cuptitel. Jag är vanligtvis emot att sparka tränare, därför har jag inte varit helt säker på hur jag önskat ha det på Liverpools bänk nästa år, men det känns inte fel att Rafa får gå. Det är dock mycket annat som måste bli gjort i klubben, ekonomin måste bli bättre och ett steg i det är att våra inkompetenta idioter till ägare måste sälja klubben så fort som möjligt. Spelare som Torres och Gerrard måste bestämma sig hur de vill göra med sin framtid i klubben snart, så att vi får tid att hitta ersättare om det, Maradona förbjude, skulle bli så att de lämnar. Tränarfrågan måste lösas relativt snabbt, så att den nya tränaren hinner få in de spelare han vill innan serien inleds, om vi nu kommer att ha pengar till nya spelare. Det kommer att bli en fruktansvärt jobbig sommar för alla oss Liverpool-fans och det känns som om det här kan sluta precis hur som helst.

Dagens låt: Teenage Fanclub - Ain´t that enough

0 Comments:

Post a Comment

<< Home